روش امتیاز دهی سایتها توسط ربات گوگل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.33 (3 رای)
روش امتیاز دهی سایتها توسط ربات گوگل - 4.3 out of 5 based on 3 votes

راز عنکبوت‌های گوگل‌ - تحلیلی بر روش امتیازدهی سایتها توسط ربات گوگل 


شاید ضروری باشد که ربات جدید گوگل بیشتر موردتوجه دارندگان سایت، طراحان وب سایت و کسانی قرار بگیرد که در ‌‌ ‌بهینه‌سازی سایت‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند. زیرا این ربات جدید می‌تواند آینده صنعت جستجوهای اینترنتی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

شاید وقت آن باشد که یک بار دیگر به سایتی که مدیریت آن ‌را به عهده دارید یا آن را ساخته‌اید، نگاهی بیندازید و استراتژی‌های بهینه‌سازی که در هنگام مدیریت یا ساخت از آن‌ها غفلت کرده‌اید یا به صورت کمرنگی از آن‌ها استفاده نموده‌اید را با دقت بیشتری در سایت خود به کار گیرید؛ استراتژی‌هایی که بسیاری از دست‌اندرکارن حوزه وب از به‌کارگیری آن‌ها غفلت می‌کنند. در حالی که در واقع همین موارد سریع‌ترین راه دستیابی به موفقیت هستند. ربات جدید گوگل که خود گوگل نیز امتیاز اختراع ‌آن‌را دارد، از مارس سال گذشته میلادی شروع به فعالیت کرد. این ربات سعی دارد با وظایفی که برایش تعیین شده است، تمامی سایت‌های اینترنتی را درجه‌بندی‌‌‌(ranking) کند. بنابراین دانستن این‌که این ربات چه مولفه‌ یا مولفه‌هایی را برای درجه‌بندی سایت و امتیازدادن به آن مد نظر قرار می‌دهد، همان برگ برنده‌ای است که شما برای غلبه بر رقبایتان در دست دارید.‌البته گوگل برای مخفی نگاه داشتن این ربات جستجو‌گر و اساس کار آن تلاش بسیاری کرد. ولی در نهایت وقتی حق امتیاز این ربات در ۳۱ مارس ۲۰۰۵ ثبت شد، خیلی‌ها به دنبال کشف نحوه کارکرد آن رفتند. در این مقاله سعی داریم تحلیلی کوتاه براساس کار این ربات داشته باشیم. 
بعد از آن‌که ربات جدید گوگل، که سعی دارد اسناد و وب‌سایت‌های اینترنتی را درجه‌بندی کند، در مارس ۲۰۰۵ کشف شد، اولین مسئله‌ای که برای همگان مورد سؤال بود این بود که چگونه یک ربات اینترنتی می‌تواند سایت‌ها را درجه‌بندی کند؟ 
این سؤالی بود که کارشناسان مجبور شدند به آن پاسخ دهند: این‌که چگونه سایت‌ها براساس تاریخ اسناد‌ درجه‌بندی می‌شوند و از آن‌ها در بانک‌اطلاعاتی گوگل استفاده می‌شود؟ و این‌که اصولا به چه چیزی‌‌historical data می‌گویند و این ربات چگونه با استفاده از این مؤلفه سایت‌ها را درجه‌بندی می‌کند؟‌ 
البته هنوز هم واقعا پاسخ‌های مناسب و دقیقی در مورد سازوکار این ربات و این‌که دقیقا چه مولفه‌هایی را جهت درجه‌بندی سایت مورد توجه قرار می‌دهد وجود ندارد و همچنان گوگل از فاش‌کردن ویژگی‌های اصلی‌ای که یک سایت باید داشته باشد تا رتبه خوبی بگیرد امتناع می‌کند. حتی هنوز نمی‌توان گفت که از میان مولفه‌هایی که تاکنون بررسی آن‌ها از طرف ربات جدید گوگل در سایت‌ها به قطعیت رسیده است، کدام‌یک اهمیت بیشتری دارد و کدام‌یک از اهمیت کمتری برخوردار است. 
در میان متخصصان‌ بحث‌های بسیاری در این‌باره وجود دارد. اما گوگل برای آن‌که این فناوری جدید را مخفی کند، زحمات زیاد متحمل شده است و البته تا امروز هم تا حدی در این زمینه موفق عمل کرده است. زیرا هنوز هم این مسئله که کلید اصلی درجه‌بندی اسناد از طریق این ربات جدید از کجا نشأت گرفته نامعلوم است. در هر صورت تحلیل کوتاهی درمورد حداقل‌هایی که یک سایت پر‌امتیاز باید داشته باشد را از نظر می‌گذرانیم.‌ 
سایت خود را با چه راهکاری بروز می‌کنید؟ 
به نظر می‌رسد پایه و اساس ربات جدید گوگل برای درجه‌بندی وب سایت‌ها، بازیابی اطلاعات براساس زمان اطلاعات باشد. ‌ 
روال کار نیز بدین ترتیب است که ربات، سند موردنظر را شناسایی می‌کند و سپس به دنبال تاریخ‌هایی که با سند همراه شده‌اند می‌گردد.(مثلا تاریخ‌ آپلود‌شدن سند)‌ و ربات برای اسناد براساس تاریخ‌های آن‌ها امتیاز تعیین می‌کند. بگذارید کمی بیشتر توضیح‌دهیم. روش امتیازدهی از این‌جا آغاز می‌شود که ربات کارش را با شناسایی تاریخ ساخته شدن سند شروع می‌کند. درنتیجه ممکن است امتیازی که به یک سند قدیمی نسبت به یک سند جدید تعلق می‌گیرد بسیار متفاوت باشد. کار با منطبق‌کردن این تاریخ با تاریخ آپلود‌کردن سند ادامه می‌یابد که این امر به‌ویژه در مورد سایت‌های تجاری با جدیت بیشتری دنبال می‌شود. اما کار به این‌جا ختم نمی‌شود.‌ 
ممکن است درجه‌بندی سایت‌ها براساس نظم تغییرات محتوای اسناد نیز صورت پذیرد. به‌عبارت دیگر، ربات بررسی می‌کند که شما تا چه اندازه در تغییر محتوای سایت خود نظم دارید: آیا آن‌را در دوره‌های زمانی منظم تغییر می‌دهید یا در این رابطه از نظام خاصی پیروی نمی‌کنید؟ 
بنابراین فکر نکنید که اگر سایت خود را که یک‌سال رها کرده‌اید و دیروز آن‌را بروز نموده‌اید، چون تاریخ ایجاد صفحات جدید با تاریخ بروزرسانی تطابق دارد پس امتیاز بیشتری خواهید گرفت. برعکس، گوگل دقیقا به این مسئله که شما در چه بازه‌ زمانی سایت خود را بروز می‌کنید نیز توجه خاصی دارد. 
این مسئله ظاهراً ساده، نکات مهمی را دربردارد که در ادامه به چند مورد اشاره می‌شود: 

- در بروز‌رسانی مرتب سایت، آن‌هم با یک نظم خاص، اهتمام بیشتری به‌خرج دهید. اگر نظم بروز‌رسانی سایت کاهش یابد، می‌تواند در کاهش امتیاز سایت و نزول جایگاه آن در دسته‌بندی گوگل تاثیرگذار باشد.‌‌ 

- با یک تغییر کوچک در تاریخ ایجاد اسناد و منطبق کردن تاریخ آن با تاریخ روزی که می‌خواهید سند خود را‌ آپلود‌ کنید، می‌توانید جایگاه بهتری به‌دست آورید. 

- سایت‌هایی را پیدا کنید تا به سایت شما لینک بدهند. حتی اگر هم به‌طور منظم سایت را بروز نمی‌کنید، ممکن است گوگل با بررسی این مطلب که رشد لینک دادن دیگران به سایت شما روند صعودی دارد یا روند نزولی، برای سایت امتیازدر نظر بگیرد. ولی باید به این نکته هم توجه داشته باشید که تنها تعداد لینک‌ها نیست که به سایت امتیاز بیشتری می‌دهد، بلکه این‌که چه سایتی به شما لینک داده است نیز بسیار مهم است. بنابراین برای جذب لینک‌هایی که فایده‌ای برای شما ندارند، تلاش نکنید و بدانید که در این رابطه باید بسیار محتاط عمل کنید.‌ 
گوگل می‌داند که صنایع مختلف سعی دارند به هر روش ممکن رتبه‌ سایت خود را در فهرست امتیاز‌بندی گوگل بالا ببرند که ربات جدید گوگل با شناسایی برخی از این راه‌ها، سایت‌هایی را که از راه‌های غیر‌معمول می‌خواهند بازدید‌کننده‌های خود را افزایش دهند شناسایی می‌کند و راهکار آن‌ها را خنثی می‌سازد.‌ 
مثلاً اگر شما بر این باور هستید که با ارسال هرزنامه‌ها می‌توانید رتبه سایت خود را افزایش دهید، بهتر است با برخی قوانین آشنا شوید. مثلا تصور کنید که لینک‌های زیادی را برای صفحه‌ خود از سایت‌های دیگر دریافت کرده‌اید. اما اگر سرعت رشد تعداد لینک‌ها به طور غیر‌عادی زیاد شود، ممکن است این روند نشانه‌ای مبنی بر استفاده از اسپم‌ها باشد. 
بنابراین اگر فکر می‌کنید که با این روش می‌توانید رتبه سایت خود را افزایش دهید؛ هرچند‌که آمار بازدید‌کنننده‌های سایت را بالا برده‌اید، درحقیقت، در کم‌کردن امتیاز سایت خود تلا‌ش کرده‌اید. زیرا گوگل شما را به‌عنوان یک فرستنده هرزنامه شناسایی کرده‌است و امتیاز شما را کاهش داده‌است.‌ 
گوگل همچنین به شما پیشنهاد می‌کند که ببینید چه سایت‌هایی به شما لینک داده‌اند و تا چه حد سایت‌هایی که به شما لینک داده‌اند معتبرند و این‌که اساسا چرا آن‌ها تصمیم گرفته‌اند به سایت شما لینک دهند. در این‌باره قانون خاصی وجود ندارد. اما مثلا اگر سایت‌هایی مثلamazon.com یا یک سایت دولتی به سایت شما لینک داده است، می‌توانید به افزایش امتیاز سایت خود امید داشته باشید. ولی اگر یک سایت بی‌هدف و بی‌محتوا به شما لینک داده است، باید فکر دیگری به حال سایت خود فکر کنید.‌ 
به نظرمی‌رسد بررسی همین عوامل جزئی بتواند اطلاعات خوبی را برای ترسیم آینده کاری سایتتان به شما ارائه دهد.‌

ارسال نظر


پزشک TeamViewer 10 برنامه نویسی موبایل در یزد بیلبورد فیلتر شکن بهترین شرکت طراحی وب سایت تصاویری ۳۶۰ درجه ای کاتالوگ بی نهایت Hotspot Shield Elite جستجو تصاویر در گوگل ESET Remote Administrator Console وب سایت در یزد گوگل پنگوئن بیلبورد در کرج آتلیه vpn وبسایت تفاوت نسخه رایگان و نسخه اصلی پیشرو پرداز یزد بهترین روش تبیلغات نقشه سایت تحت وب صفحات وب بیلبورد در مازندران تبلیغات محیطی در یزد google bomb بیلبورد در شیراز Download Crack TeamViewer 9.28223 Server Enterprise سیستم فروشگاه ساز بیلبورد در همدان شرکت طراحی وب سایت در یزد بسته سیستم نوبت دهی پزشکان Google Robot وب نمونه کارها نامحدود یاهو فروش لایسنس بیلبورد در تهران بیلبورد در مشهد سئو نوبت دهی HTML TeamViewer Enterprise عکاسی گوگل پرداخت آنلاین حذف پسورد ویندوز seo روش تبلیغات اسکریپت گالری تصاویر سئوی سایت وب مستر رتبه اول نرم افزار حذف پسورد گوگل-goolge-طراحان سایت نسخه کرک شده طراحی وب Code Anywhere jQuery UI پنالتی گوگل TeamViewer Enterprise 9.0.27614 مدیران وب سایت آموزش تصویری شاه کلید وب ITVAN کرک ویندوز: XP-7-8 پلانتی اندروید داینامک Dreamweaver قیمت Ajax یزد photo spheres پیج رنک بهترین روش صفحه اول گوگل کاتالوگ آنلاین web گوگل پلی بیلبورد در سمنان آنی اد cms تصاویر بندانگشتی Firefox Fetch as Googlebot نمایش تصاویر تصاویر 360 درجه درمانگاه ها پیشرو پرداز XML HTML5 boilerplate وایبر php اول شرکت طراحی یزد رایگان گوگل وب مستر سایت طراحی وب سایت شرکت وب سایت یزد بیمارستان ها الگوریتم های پاندا و پنگوئن اپلیکیشن رسمی عکاسی گوگل ESET Remote Administrator Server وب سایت ها خرید بلیط اینترنتی سیستم مدیریت محتوا بیتا هنری فیلتر شکن 2015 TeamViewer پارانوما تعرفه پانوراما تور مجازی 360 درجه تعرفه برتر ابر قدرت اخبار یزد سیستم مدیریت سامانه پیامک W3C Validator VIBER سئو و بهینه سازی شرکت طراحی و ب سایت در یزد نمونه کار طراحی وب سایت خبر یزد بمب گوگل ، ربات گوگل پاناروما طراحی وب یزد معرفی سایت اسکریپت نوبت دهی پزشکان اولین شرکت طراحی وب سایت در یزد جستجوگر حرفه ای سیستم مدیریت اعلام نمرات مدارس شورای انفورماتیک کشور طراحی برنامه نویسی PHP شرکت طراحی وب یزد Google Drawing الکسا وبمستر مصطفی رضایی دوربین مداربسته در یزد سه بعدی الگوریتم وب سایت چک کردن ،فیلم برداری صنعتی پورتال کارت تخفیف بهینه سازی موتور جستجو مادام العمر بیلبورد در یزد Rank سیستم مدیریت کارت شارژ robots کلینیک ها You probably tried to upload too large file آنتی ویروس 2014 سیستم مدیریت ایمیل ملی نرم افزار ارسال انبوه تلگرام Crack TeamViewer Enterprise 9.28 طراحی سه بعدی شبکه خصوصی پیامک رایگان Firebug برنامه نویسی تکنولوژی وب طراحی ساده ESET NOD32 Antivirus 7