۴ نکته برای ساده کردن طراحی صفحات وب

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
۴ نکته برای ساده کردن طراحی صفحات وب - 4.0 out of 5 based on 1 vote

وقتی صحبت از طراحی وب باشد ، “کم” ، “زیاد” می شود. در ایجاد یک وب سایت ، هیچ چیزی به مانند “سادگی”  ، حرفه ای بودن را نشان نمی دهد. افزایش کاربران در وب سایت های ساده با عملکرد بهبود یافته ، نسبت به وب سایت های پیچیده مملو از تبلیغات گیج کننده زیاد ، بیشتر دیده می شود. جای تعجب نیست که اخیراً در بین طراحان وب ، حداقل سازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دیگر طراحان و مدیران وب سایت ها به دنبال طراحی های پیچیده نیستند، چون بر روی ارائه محتوای کیفی و پیچیده تمرکز کرده اند و این امر با عث خواهد شد که وب سایت آنها روز به روز بیشتر مورد رضایت کاربران قرار بگیرد.

اگر برای تشخیص روند سعودی بهبود وب سایت در طراحی ساده نیاز به اطلاعات بیشتری دارید ، موارد زیر را بخاطر داشته باشید:

      طراحی ساده ، به هم ریخته نیست و راهبری در آن راحت تر است.

-          سریع تر بارگذاری می شود.

-          مدیریت آن آسان تر است و از سردرگمی به دور می باشد.

-          در طراحی ساده ، محتوا راحت تر هایلایت می شود و بررسی آن راحت تر خواهد بود.

-          طراحی ساده ، برتر و زیبا تر دیده می شود.

-          هرچه طراحی وب ساده تر باشد، تجربه و کاربری بازدید کننده نیز بهتر خواهد بود.

-          طراحی ساده ، روند اجرای طرح های مخصوص دستگاه های مختلف را نیز ساده تر می کند.

 احساس می کنید انگیزه ای برای ساده تر کردن طراحی صفحات وبت خود را پیدا کرده اید؟ پس ۴ نکته زیر را دنبال کنید.

۱-صفحات خود را تمیز و با وقار نگه دارید

سیاری از وب سایت ها در اجرای این نکته شکست خورده اند. برای اینکه جزو آنها نباشید به موارد زیر دقت کنید :

·        بر روی ضرورت ها تمرکز کنید

به عناصر مهم توجه کنید و از موارد غیر ضروری دوری کنید. سعی کنید عملکرد دکمه ها و فرم های خود را به ساده ترین حالت ممکن درآورید. از لینک های راندوم ، توضیحات غیر ضروری پست های بلاگ ، محتوای سازماندهی نشده و تبلیغات غیر مرتبط بپرهیزید.

·        از دید بازدید کننده های خود نگاه کنید

مستقیما به مواردی توجه کنید که بازدید کنندگان شما به دنبال آن هستند. اسکرول زیاد برای پیدا کردن محتوای مورد نظر بازدید کننده ، برابر با یک تجربه ناموفق برای کاربر است. میدان دید بیشتر باعث پیدا کردن مستقیم محتوای مورد نظر می شود و اسکرول کردن بخاطر کمبود محتوا ، آزاردهنده خواهد بود. هدف نهایی شما باید هایلایت کردن اطلاعات مرتبط و مفید باشد تا به راحتی برای کاربر قابل مشاهده و خواندن باشد.

·        مطمئن شوید محتوای کیفی اضافه شده ، در  قسمت بالای صفحه نشان داده شود

تجربه نشان داده است که قسمت اعظمی از کاربران بیشتر وقت خود را در fold (قسمت بالای وب سایت که بدون اسکرول کردن در معرض دید است) سپری می کنند. از این رو بهترین کاری که برای بهبود تاثیر وب سایت بر روی کاربر می توانید انجام دهید ، تقلیل دادن اسکرول تا رساندن وب سایت به یک صفحه است. در صورتی که وب سایت شما دارای لوگو و منوی ناوبری می باشد ، بهترین راه ، کم کردن ارتفاع سربرگ سایت می باشد. با این کار می توانید اصلی ترین عناصر را در بالای foldنگه دارید.

۲-  ناوبری آسان

مطمئنا با وب سایت هایی مواجه شده اید که دارای منوهای ناوربری زیاد و تو در تو هستند و شما را سردرگم می کنند. در بین حجم عظیمی از عناصر مختلف قرار گرفته اید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید. این مسئله را همیشه به خاطر بسپارید ، به ویژه زمانی که می خواهید وب سایت خودتان را طراحی کنید. سادگی ، تجربه مناسبی را به کاربر می دهد و آنها را به مشتری تبدیل می کند. در مراتب بالاتر ، سادگی در منو ها ، متناسب با اصول سئو می باشد و رتبه وب سایت شما را نیز بالا می برد.

به نکات زیر در مورد سادگی در طراحی توجه کنید :

·        به محل جای گیری دکمه های منوی ناوبری توجه کنید.

·        یک منوی ناوبری اصلی پیاده سازی کنید.

·        مطمئن شوید که منوی ناوبری شما به همه جای وب سایتتان دسترسی دارد.

·        زیر منوهای قسمت های انفرادی را منسجم تر کار کنیدد تا استفاده از منو ناوبری آسان تر شود.

۳- قانون پارتو (Pareto)

اصل پارتو همچنین به عنوان قانون ۸۰ به ۲۰ نیز شناخته می شود. بر اساس این اصل ، تقریبا  ۸۰ درصد تاثیرات از ۲۰ درصد عوامل حاصل می شوند. دو نکته اصلی زیر را در نظر داشته باشید :

·        بر روی ۲۰ درصدی از عناصر تمرکز کنید که ۸۰ درصد کارایی وبسایتتان را ارائه کند

در ایجاد توازی با دیزاین وب سایت ،  این سوال مطرح می شود که : چه چیزی تقریبا ۲۰ درصد از محتوای وب ساییتان را نشان می دهد که ۸۰ درصد از ارزش آن را برای کاربران ارائه می کند؟ فقط پس از تشخیص تفاوت میان “مطالبی که خودتان تالیف می کنید” با “مطالبی که گردآوری می کنید” ، می توانید نحوه  رعایت تعادل بین مطالب تولیدی خودتان با مطالب با ارزش گردآوری شده را یاد بگیرید.

·        اگر می خواهید موردی را به رخ بکشید ، بقیه موارد را کنار بگذارید

سادگی در حذف موارد اضافی و هایلایت کردن محصول یا سرویس اصلی وب سایت است. مصر بودن بر ارائه متوای اصلی و خط سیر اصلی وب سایت (که سرویس یا محتوای ارزشمندی را در اختیار کاربر قرار می دهد) رسالت اصلی شماست. تا می توانید موارد غیر ضروری را حذف و یا به دور از محتوای اصلی قرار دهید.

۴- به حداقل رساندن شمای رنگ و فونت وب سایت

حتی اگر صفحات خود را به مقدار لازم ساده تر کرده باشید، اگر رنگ های مورد استفاده در صفحات گیج کننده و در هم باشد ، تلاش های شما بیهوده خواهد بود. شاید فکر می کنید استفاده از رنگ های مختلف می تواند فریبنده باشد، اما در حقیقت ، زیر بینی ، در طراحی گرافیکی وب سایت تاثیر بیشتری خواهد داشت. برخلاف رنگ های زیاد و فونت های پر هرج و مرج که بیشتر گیج کننده هستند ، آرایش ساده رنگ ها و فونت وب سایت به کاربران این امکان را می دهد که بر روی محتوای اصلی تمرکز بیشتری داشته باشند.

·        بهینه سازی شمای رنگی :  در صورتی که ماهیت وب سایتتان شمای خاصی را  ایجاب نکند ، در حالت کلی ، استفاده از یک رنگ اصلی و یک  یا دو رنگ فرعی ، باعث خواهد شد صفحاتتان حرفه ای تر به نظر برسد. مهمترین مسئله این است که متوجه شوید کدام طیف از رنگ مورد نظرتان بهتر فیت می شود.

·        استفاده از رنگ های امن وب خوب دیده شدن در کامپیوترتان ، بهتر دیده شدن در مانیتورها و مرورگرهای دیگر در کامپیوتر کاربرانتان را نیز گارانتی نمی کند. سعی کنید طرح خود را در نمایشگرهای مختلف بررسی کنید مطمئن شوید که تفاوتی ایجاد نخواهد شد.

·        کاهش چشمک زن ها : چشمک زدن های متن های مختلف فانتزی به نظر می رسد و جلب توجه نیز می کند ، اما غیر حرفه ای نیز می باشد و برازنده نیست.

·        کاهش استفاده از استایل های فونت : سعی کنید نهایتا از دو یا سه فونت استفاده کنید. این کار باعث می شود استایل کلی صفحه حفظ شود و خوانا بودن محتوا نیز بالا رود.

·        از رنگ هایی استفاده کنید که با هویت برند شما متحد باشد : روانشناسی رنگ نقش مهمی در معرفی شخصیت برندتان ایفا می کند و به شدت بر رفتار مشتری هایتان تاثیر می گذارد. زمانی که میخواهید شمای رنگی وب سایت را تعیین کنید در نظر داشته باشید که : کدام رنگ ها  حس صحیحی از برند شما را به کاربر القا می کند؟ کدام رنگ ها بهتر می توانند محصولات یا سرویس شما را توضیح دهند؟ مطمئنا برای شرکتی که در زمینه نفت فعالیت می کند رنگ صورتی ، رنگ مناسبی نخواهد بود. و اینکه کدام رنگ ها توسط رقبایتا استفاده شده است؟

 

ارسال نظر


یزد TeamViewer 10 Google Robot کاتالوگ آنلاین تکنولوژی وب الگوریتم برنامه نویسی آنتی ویروس 2014 بسته ،فیلم برداری صنعتی سیستم مدیریت محتوا بیتا تحت وب طراحی فیلتر شکن 2015 طراحی وب یزد سایت vpn پرداخت آنلاین قیمت روش تبلیغات پنالتی گوگل نمونه کارها آتلیه php بهینه سازی موتور جستجو مدیران وب سایت سیستم مدیریت اعلام نمرات مدارس تعرفه شرکت طراحی و ب سایت در یزد اندروید گوگل-goolge-طراحان سایت شاه کلید وب بیلبورد ESET NOD32 Antivirus 7 cms seo وب سایت ها گوگل پنگوئن وب مستر رتبه اول سئو و بهینه سازی مادام العمر تصاویر 360 درجه صفحات وب صفحه اول گوگل W3C Validator ESET Remote Administrator Server طراحی وب پلانتی شرکت طراحی وب سایت در یزد بیلبورد در شیراز مصطفی رضایی وب وایبر بیلبورد در سمنان TeamViewer Enterprise TeamViewer Enterprise 9.0.27614 نقشه سایت Code Anywhere بمب گوگل ، بهترین روش تبیلغات HTML5 boilerplate Rank سه بعدی Fetch as Googlebot الکسا بیلبورد در مشهد اولین شرکت طراحی وب سایت در یزد بهترین روش سیستم مدیریت سامانه پیامک Firebug نمایش تصاویر حرفه ای وبسایت google bomb بیلبورد در مازندران اسکریپت نوبت دهی پزشکان نسخه کرک شده آموزش تصویری وب سایت نمونه کار طراحی وب سایت طراحی سه بعدی الگوریتم های پاندا و پنگوئن اخبار یزد تفاوت نسخه رایگان و نسخه اصلی VIBER نرم افزار ارسال انبوه تلگرام پیامک رایگان برنامه نویسی PHP جستجو تصاویر در گوگل photo spheres حذف پسورد ویندوز Firefox XML گوگل پلی شرکت وب سایت یزد web سیستم نوبت دهی پزشکان بیمارستان ها ربات گوگل ITVAN Dreamweaver اول شرکت طراحی یزد نرم افزار حذف پسورد پیج رنک سیستم مدیریت کارت شارژ robots نوبت دهی بی نهایت پاناروما تبلیغات محیطی در یزد You probably tried to upload too large file برتر دوربین مداربسته در یزد برنامه نویسی موبایل در یزد پورتال کارت تخفیف بیلبورد در همدان عکاسی گوگل تصاویری ۳۶۰ درجه ای jQuery UI وبمستر ESET Remote Administrator Console فیلتر شکن سئو نامحدود Google Drawing بیلبورد در تهران پزشک سئوی سایت تصاویر بندانگشتی اسکریپت گالری تصاویر HTML فروش لایسنس شبکه خصوصی شورای انفورماتیک کشور جستجوگر رایگان ویندوز: XP-7-8 Download Crack TeamViewer 9.28223 هنری Crack TeamViewer Enterprise 9.28 ابر قدرت یاهو پارانوما بیلبورد در یزد پیشرو پرداز یزد خبر یزد Ajax داینامک بیلبورد در کرج شرکت طراحی وب یزد کاتالوگ کلینیک ها چک کردن درمانگاه ها کرک وب سایت در یزد اپلیکیشن رسمی عکاسی گوگل سیستم مدیریت ایمیل ملی طراحی ساده معرفی سایت گوگل وب مستر طراحی وب سایت سیستم فروشگاه ساز تعرفه پانوراما تور مجازی 360 درجه Server Enterprise پیشرو پرداز TeamViewer بهترین شرکت طراحی وب سایت خرید بلیط اینترنتی Hotspot Shield Elite آنی اد